راه و ساختمان

این سایت مطالب مربوط به مهندسی عمران و معماری را در خود جای داده و آماده نشر مطالب شما بازدید کننده محترم می باشد.

راه و ساختمان

این سایت مطالب مربوط به مهندسی عمران و معماری را در خود جای داده و آماده نشر مطالب شما بازدید کننده محترم می باشد.

انتخاب مصالح

انتخاب مصالح
تولید بتن با مقاومت بالا که بطور ثابت کارایی و افزایش مقاومت را ارائه بدهد ، نیاز به دقت بیشتری در انتخاب مصالح نسبت به بتن معمولی دارد و برای رسیدن به بتن با مقاومت بالا باید از مصالح با کیفیت بالا استفاده نمود .
سیمان مصرفی
انتخاب نوع سیمان پر تلند برای ساخت بتن با مقاومت بالا بسیار حائز اهمیت است. فقط در مواردی که مقاومت اولیه بالایی مورد نیاز باشد (مثل بتن پیش تنیده وپیش ساخته) از سیمان نوع 3 که زودگیر است استفاده می شود. در شرایط عادی ودر این تحقیق از سیمان پر تلند نوع 1 استفاده گردیده است.
فوق روان کننده
روان کننده معمولا مقدار آب را به میزان 5 تا 15درصد کاهش می دهند .اما فوق روان کننده در صورت ثابت نگهداشتن اسلامپ می توانند 30 درصد در میزان آب کاهش ایجاد کنند .(4) در این تحقیق از فوق روان کننده Sikament 163  استفاده شده است . 
میکروسیلیس
میکروسیلیس ئک محصول مصنوعی حاصل از کوره های قوسی الکتریکی در جریان تولید فلز سیلیسیم یا آلیاژهای فرو سیلیسیم است. این ماده با داشتن بیس از 80 درصد سیلیس با حالت کریستالی و به شکل ذرات بینهایت ریز با قطر 1% میکرومتر که شدیدا یک ماده پوزلانی است و برای استفاده به عنوان یک ماده سیمانی در بتن مناسب است. ضمنا علاوه بر بعد اقتصادی مصرف آن در بتن دارای فوائد تکنیکی زیادی از جمله کاهش ترکهای حرارتی ناشی از هیدراسیون سیمان، دوام بهتر در مقابل حمله سولفاتها وآبهای اسیدی و حصول مقاومتهای نهایی بالاست . با بکار بردن میکروسیلیس و روان کننده فوق بدست اوردن مقاومتهای فشاری حدود Mpa  100 تا Mpa  150  نسبتا امری آسان است.(11،10،9) برای استفاده از میکروسیلیس در بتن ،این ماده از نقطه نظر مقدار سیلیس (بیش از 85 درصد)شکل کروی ذرات و اندازه ذرات بین 1% تا 3%  میکرون ،ساختار غیر کریستالی ومقدار کربن سوخته باید کنترل گردد .
نظرات 1 + ارسال نظر
سینا یکشنبه 23 تیر 1387 ساعت 11:02

دمت گرم مهندس
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد